2/20/2013

Drifter ini bernama Muhammad Zaiham Hamdan , umur 25 tahun. bagi dia bahaya atau tidak bergantung kepada kemampuan pembalap untuk mengendalikan kendaraan masing-masing.

"Dari mobil hingga pembalap , semuanya dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan. Sut dipakai untuk menghalau pembalap jika terkena api.

"Mana-mana sukan di dunia mempunyai risiko kecederaan tersendiri, tetapi kita sebenarnya mampu meminimumkan kesannya," katanya.

Melihat aksi anak muda kelahiran Kota Singa, ini menimbulkan rasa kagum karena dia antara nama yang disebut-sebut ketika perlombaan berlangsung.

Menggunakan mobil jenis Silvia S15, dia menggunakan segala pengalamannya untuk melawan kepada pembalap yang jauh lebih 'senior' daripadanya.

Walaupun tidak berjaya menempatkan diri antara lima terbaik akibat masalah teknikal, tidak langsung terlintas rasa kecewa di wajah Muhammad Zaiham Hamdan.

Baginya, kalah menang adalah hal biasa dalam pertandingan. Kalah dalam satu perlombaan bukan lah bermakna akan berterusan dirundung malang, sebaliknya menjadi pembakar semangat untuk menunjukkan aksi lebih hebat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar